Alla inlägg den 4 mars 2009

Av Emma Johansson - 4 mars 2009 19:21

Skolan är igång på riktigt efter lovet… Tyska stod på schemat, och ja!! Tyska blev det. Läsförståelseprov rättare sagt, en del dagar börjar så BRA!! Dagen fortsatte med matte och bad. Det var då himla kul i badhuset idag! Äntligen fick jag hoppa lite, vet inte hur längesen det var! Trots att det var ett par år sedan sitter det fortfarande i. 

Mamma och Jimmy kom också och badade/simmade/solade med mig när övriga klassen hade gått och duschat. När jag var färdigduschad åkte vi och hämtade Pepsi för att vara hundvakter. Den godingen ligger här i soffan bredvid mig och softar nu, han är söt. Det blir en fin överraskning till min pappa när han kommer hem från Göteborg ikväll. Han kommer bli så glad! 

Eftersom jag var nyttig och gjorde min egen müsli igår, passade jag på att köpa mjöl och baka bröd idag. Två (lyckade) grekiska limpor sitter inte fel J När jag ändå var igång passade jag på att göra en smoothie ur min nya bok [Smoothies & Juicer]. Jag är på bra humör och tänkte dela med mig av receptet: 

Kiwi- & limeshake     2 glas

dl mjölk
Saften av 2 lime
2 kiwi skurna i bitar
1 msk socker
400 g vaniljglass 

1. Häll mjölk och pressad lime i matberedarskålen och blanda försiktigt
2. Tillsätt kiwi och socker och kör försiktigt. Lägg sedan i glassen och kör blandningen slät.
3. Häll upp i glas och dekorera.
4. Klart!

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3 4 5
6
7
8
9
10
11 12 13 14 15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<<
Mars 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards