Alla inlägg under maj 2009

Av Emma Johansson - 31 maj 2009 18:26

 Ikväll blir det bio med mamma och Jimmy. Är grymt laddad för änglar och demoner! Ser fram emot detta mycket!  

Av Emma Johansson - 30 maj 2009 22:05

 Innan igår visste jag inte ens att vi hade en volleybollplan i Fif. Nu har jag tillbringat 6 timmar där på 2 dagar ;) Igår kväll + ieftermiddags. Fan vad kul det är! Vädret gör ju inget sämre heller!! Underbart.   

Av Emma Johansson - 29 maj 2009 14:47


19.00 Hertzöga - Skatkärr på Ilanda. 


Jag laddar för fullt!



Av Emma Johansson - 27 maj 2009 21:00

Nu har jag precis satt mig i soffan efter träningen. Jag kom till träningen med min STORA ryggsäck och tre kassar. Lyckat när man har campat en natt med klassen.


Brunskog heter väl orten, Finnbäck heter stället och Finnbäckstjärn kallades det svarta vattnet brevid våra tält. Vi skulle åka till Kiowa (Kajåva) och leva indianliv i två dagar.


Bergsklättring, backklättring, bågskytte, hinderbana, kajakpaddling, kanotpaddling mm. var några saker som skulle göras första dagen. Inte för att skryta eller så, men jag träffade mitten på bågskytte!!!


Den mest positiva överaskningen var i alla fall när vi badade indiansk svettbastu. Det var råhett och svetten bara rann om mig! Efteråt kändes det som om jag hade världens renaste hud. Vi 14 som bastade sprang direkt ner i sjön och doppade oss. Så himla underbart!!


Jag badade en gång på dagen också! Ville prova på att göra en kajakvändning. Dock var jag rädd för fiskarna och hoppade upp på kajaken upp och ner... haha!


Det var två riktigt roliga dagar med en stämning som tyvärr förstördes lite pga regnet.. Tråkigt! Men jag hade roligt i alla fall, det blir alltid många minnen med mina vänner och klassen!!




...

Av Emma Johansson - 22 maj 2009 11:31


Dumt med regn, jag som hade planerat ett varv i spåret. Får väl springa om vädret vill senare, eller en annan dag!



Av Emma Johansson - 21 maj 2009 23:13

Jag och mamma satt och pratade om 100års kalaset vi ska på i helgen. Moster fyller 40 och mormor fyller 60. 40+60=100 ;) Kalaset ska vara på ett ställe bortanför mormor, mitt ute i skogen! Då fuderade jag på hur vi skulle ta oss ur skogen sedan, eftersom det inte är gångavstånd och de flesta som har körkort ska dricka.


Jag: Det är ju inte precis som om det går Taxi förbi där ute.

Mamma: Men vi får väl ringa på kossera!!


?????




Av Emma Johansson - 19 maj 2009 11:07

Under förmiddagen stod fågelskådning på schemat i skolan, vi fick se många arter på vår vandring kring Kroppkärrssjön. Alltså, ärligt! Vad töntigt det låter.. Men jag tycker faktiskt att sådant här är roligt, kul att veta liksom.


Eftermiddagen / kvällen tillbringades på sjön! Vi kom fram till att Karlstad har nog världens mest outnyttjande vatten. Vi bor precis vid Vänern och Klarälven men det finns ingen som är ute på vattnet. Jag menar det finns inte många här som har som fritidsintresse att åka ut med Segelbåt (som vi åkte). Folk bor inte ens vid vattnet här. Det finaste stället vid vattnet i Karlstad (enligt instruktören) är Örsholmen, och det är ett stort jävla industriområde! Skärpning staden! Nu får vi börja vilja ta vara på det som gör Karlstad just Karlstad! Vi skulle ju inte vara någonting utan älven som rinner genom oss, det vet alla!


Förresten var det helt underbart att vara ute på sjön, dock lite komplicerat när vi inte visste något om en segelbåt och nästan utan instruktioner skulle segla själva. Vi hade ju en kille med oss, men han satt och softade. Det roligaste var lätt när vi "blue spider" skulle hämnas på "red mosqito" och spruta ner dem med vatten. HAHA!!



Av Emma Johansson - 17 maj 2009 14:06

Tjänat 350 spänn på att döma 2 matcher i helgen, känns mycket bra med lite lättförtjänta extrapengar!


Norge vann igår, efter många om och men fick jag äntligen se på röstningen! Tack! Grattis på 17 maj också.


Har precis städat rummet grundligt, tyckte att det var dags nu!


Snart blir det att leta efter dynor till utemöbler med mamma, vi ska till sommarlagret. Jag ska övningsköra!


Ikväll blir det match, en måstematch! Hoppas på det bästa!


Det var nog allt.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards