Direktlänk till inlägg 27 maj 2009

Kiowa eller Kajåva

Av Emma Johansson - 27 maj 2009 21:00

Nu har jag precis satt mig i soffan efter träningen. Jag kom till träningen med min STORA ryggsäck och tre kassar. Lyckat när man har campat en natt med klassen.


Brunskog heter väl orten, Finnbäck heter stället och Finnbäckstjärn kallades det svarta vattnet brevid våra tält. Vi skulle åka till Kiowa (Kajåva) och leva indianliv i två dagar.


Bergsklättring, backklättring, bågskytte, hinderbana, kajakpaddling, kanotpaddling mm. var några saker som skulle göras första dagen. Inte för att skryta eller så, men jag träffade mitten på bågskytte!!!


Den mest positiva överaskningen var i alla fall när vi badade indiansk svettbastu. Det var råhett och svetten bara rann om mig! Efteråt kändes det som om jag hade världens renaste hud. Vi 14 som bastade sprang direkt ner i sjön och doppade oss. Så himla underbart!!


Jag badade en gång på dagen också! Ville prova på att göra en kajakvändning. Dock var jag rädd för fiskarna och hoppade upp på kajaken upp och ner... haha!


Det var två riktigt roliga dagar med en stämning som tyvärr förstördes lite pga regnet.. Tråkigt! Men jag hade roligt i alla fall, det blir alltid många minnen med mina vänner och klassen!!




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

...

Av Emma Johansson - 16 juni 2009 22:41

Har inte tid just nu...  

Av Emma Johansson - 10 juni 2009 21:07

Sista dagen i skolan... vart tar dagarna, veckorna, månaderna, åren vägen? Det  var inte alls längesen det var jag som gick ur nian i min blommiga klänning. Nu är det lillebror som tar på sig kavaj och springer ut med blommor runt halsen.   Jag har e...

Av Emma Johansson - 9 juni 2009 09:31

2ans sista prov om ett par timmar.   Nu vet jag hur de här växterna ser ut: Tall, Gran, En, Asp, Ek, Brännässla, Björk, Bergssyra, Tjärblomster, Gul Näckr...

Av Emma Johansson - 8 juni 2009 22:09

Motivationen ligger på noll....   Fåglar och växter sätter sig INTE på hjärnan! Prov imorgon. Får bli att nöta riktigt ordentligt nu!   Kul för alla som tar studenten nu :) Är glad själv att jag inte gör det än, har ingen aning om vad jag skulle göra...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards