Alla inlägg under juni 2009

...

Av Emma Johansson - 16 juni 2009 22:41

Har inte tid just nu...


Av Emma Johansson - 10 juni 2009 21:07

Sista dagen i skolan... vart tar dagarna, veckorna, månaderna, åren vägen? Det  var inte alls längesen det var jag som gick ur nian i min blommiga klänning. Nu är det lillebror som tar på sig kavaj och springer ut med blommor runt halsen.


Jag har ett år kvar i skolan, det är ju helt sjukt! Två ynka terminer sen har jag inget ställe att gå till på dagarna längre. Inget Sundsta att komma till på morgonen när ingen har hunnit dit än och skolan är halvtom.


Igår hade treorna bal, imorgon tar de studenten. Jag är GLAD att det inte är jag. Jag har ingen j*vla aning om vad jag skulle göra isåfall. Imorgon är sista gången de kommer träffa sina klasskompisar. Hälften kommer de inte ens träffa en enda gång till i hela livet.... Det är inte många man kommer fortsätta hålla kontakten med. Tyvärr!!!!


Men nu ska jag vara glad, Jimmy går ur imorgon och han har de tre roligaste åren framför sig! Jag har bakat en tårta till honom :) Hihi..


Jag ska baka en tårta

med jordgubbar

Och mitt i tårtan ska namnskylten stå

Sen ska jag duka fint uti hagen

och fira Pelle på födelsedagen

Tänk vilken tur att jordgubbar finns

                                  Det tycker jag och min Pelleprins

Av Emma Johansson - 9 juni 2009 09:31

2ans sista prov om ett par timmar.


Nu vet jag hur de här växterna ser ut:

Tall, Gran, En, Asp, Ek, Brännässla, Björk, Bergssyra, Tjärblomster, Gul Näckros, Vit Näckros, Smörblomma, Smörboll, Kabbleka, Vitsippa, Blåsippa, Sommargyllen, Lomme, Kärleksört, Smultron, Daggkåpa, Hägg, Kråkvicker, Gökärt, Käringtand, Vitklöver, Rödklöver, Harsyra, Midsommarblomster, Styvmorsviol, Skogsviol, Kirskål, Hundkäx, Gullviva, Skogsstjärna, Åkerförgätmigej, Teveronika, Groblad, Kattfot, Röllika, Maskros, Vass, Tussilago, Liljekonvalj, Ekorrbär, Getrams, Vårfryle


Och de här fåglarna:

Storlom, Storskarv, Skäggdopping, Häger, Kanadagås, Grågås, Knölsvan, Sångsvan, Gräsand, Kricka, Vigg, Knipa, Fiskgjuse, Sparvhök, Ormvråk, Tjäder, Orre, Trana, Sothöna, Tofsvipa, Strandskata, Morkulla, Storspov, Havstrut, Gråtrut, Fiskmås, Skrattmås, Fisktärna, Tamduva, Ringduva, Tornseglare, Gröngöling, Spillkråka, Större Hackspett, Sånglärka, Backsvala, Ladusvala, Hussvala, Sädesärla, Sidensvans, Strömstare, Lövsångare, Kungsfågel, Svartvit Flugsnappare, Rödhake, Koltrast, Björktrast, Blåmes, Talgoxe, Bofink, Domherre, Gråsparv Pilfink, Stare, Nötskrika, Skata, Kaja, Kråka, Korp,


 Kanske inte kan alla men......


Av Emma Johansson - 8 juni 2009 22:09

Motivationen ligger på noll....


Fåglar och växter sätter sig INTE på hjärnan! Prov imorgon. Får bli att nöta riktigt ordentligt nu!


Kul för alla som tar studenten nu :) Är glad själv att jag inte gör det än, har ingen aning om vad jag skulle göra då. Känns bra att jag har ett år kvar med mina vänner i Sp2(3)na!



Av Emma Johansson - 5 juni 2009 12:29

Imorgon är det dags, årets upplaga av Tjejvättern går av stapeln. För första gången i mitt och Johannas liv ska vi delta! Det ska bli sjukt spännande.

Klockan 11.14 startar vi resan i Motala och cyklar de 10 lååånga milen innan vi går i mål. Jag kollade precis vädret och det ser perfekt ut!Inget regn och lätt vind, precis som vi vill ha det!


Veckan innan ska vara en vilovecka, det passar ju bra hem Johanna som har varit och solat en hel vecka ;)


Nu ska jag kanske baka lite bullar att ta med på turen, det passar väl bra?


Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2009
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards