Alla inlägg under mars 2009

Av Emma Johansson - 31 mars 2009 20:39


Klättring stod på shemat idag och klassen befann sig på K upphöjt till 3 (KarlstadKlättrarKlubb) som de så fiffigt kallade sig. Det var mycket längesen jag klättrade, men trots det var det himla kul! Men snacka inte om träningsvärken man kommer ha imorgon, speciellt i fingrarna! Den lär kännas.


Efteråt stannade vi kvar för att planera morgondagens idrottslektion! Kommer bli en succé. SE TILL ATT VARA MED KLASSEN!! :D


Eftersom bussen till Forshaga inte gick förrän klockan 12.05 stannade jag och Malin (som var snäll och väntade med mig) kvar i hallen för att "läsa tyska roman" Jo tjena!! Det gick ju bra, hur många sidor läste vi? ehm, NOLL... Det går ju framåt i alla fall... :S


Sedan blev det hem och packa!!!!! "Men vad ska du packa till tänker ni då?" Jo det är såhär att jag DRAR TILL THAILAND på söndag, så hejdå förbannade snö och slaskväder! Oj då fick jag säga det också.


Kvällen tillbringades i våxnäshallen på träning, tyvärr gick jag av sista kvarten p.g.a skavsår! inte kul alltså!


Nu blir det att kolla förra veckans Lost på youtube, innan det nya avsnittet börjar! Tschüs!



Av Emma Johansson - 28 mars 2009 16:55


Vickan 18år, Grattis :)

 En mycket lyckad kväll med kändistema blev det idag, kändisar som: Dr Mugg, Teletubbies, Lara Croft, Björn Borg, Marylin Monroe, Super Mario, Pistvakt, RAGGE, Grynet, Grease m.fl var bjudna! Det var en kul kväll som bara kan beskrivas i bilder, här bjuder jag på några:


1. Ragge och Pistvakt (Jag och Josefine) kom tillsammans till partyt

2. Ragge i egen hög person

3. Ragge raggade visst upp födelsedagsbarnet för lite pök, han ser stolt ut!

4. That´s me!



Av Emma Johansson - 27 mars 2009 21:28

Blev stan efter skolan idag, jag som egentligen inte borde handla något. Måste ju spara pengar tills jag åker. Men det kändes som om jag köpte välbehövliga saker:

  • Jeansleggings
  • Kofta
  • Sjal
  • Skärp

Jag och Josefine skulle egentligen hitta grejer som vi ska ha på oss på maskeraden hos Vickan imorgon, men jag är i och för sig klar redan! Vet vad jag ska ha på mig och vem jag ska vara! Men det får ni se imorgon ;)


Nu sitter jag och tittar på hockeyallsvenskan, Rögle - Södertälje. Vill egentligen se på Lets Dance, men när pappa ser på hockey har jag inte mycket att säga till om! Jag hejar på Magnus och Annika i alla fall, Beauty and the Beast



Av Emma Johansson - 24 mars 2009 12:23

PQ 

x upphöjt till två plus fyrax plus fem är lika med noll.

x är lika med halva fyrax med ombytt tecken, alltså minus två plus,minus roten ur halva fyrax med ombytt tecken upphöjt till två minus fem, alltså roten ur minus två upphöjt till två minus fem... FY FAN! Låter värre när man skriver det sådär.


Imorgon blir det matteprov i Matematik B. Tror det kommer gå bra, bara frågorna kommer i siffror^^.  Andragradsekvationer och andragradsfunktioner är rubriken för provet.


Nej nu blir det att plugga lite mer och hämta godispåsen på rummet, CIAO



Av Emma Johansson - 22 mars 2009 17:32

Nej visst jag längtar ingenting... jag längtar som FAN! Ska bli så himla skönt att komma iväg :) Thailand here I come. Planeringen ser för tillfället ut som så att det blir 5 dagar på en ö, 2 dagar i Bangkok och resten i huset. Låt de närmsta veckorna gå fort säger jag bara!


Men innan man får slappna av lite är det skolan som gäller, ska snart sätta mig och plugga till ett matteprov som är på onsdag. Alltid lika kul...


Spelade match förut också, vi vann med 1 - 0 så det var ju bra! Höll nollan och allt! Är himla trött i kroppen känner jag, så det ska bli skönt med lite löpning imorgon istället för fys faktiskt! Sedan blir det att kolla på hockey och käka kvällsmat med laget!

Av Emma Johansson - 21 mars 2009 18:06

6 - 0 klockan 15.30 in i tredje, undrar hur det slutar...



Av Emma Johansson - 21 mars 2009 18:00

Forshaga vårshow gick av stapeln, det var nog inte så mycket menat för min ålder men jag gillade det en del ändå! Fick iallafall en goodiebag med läppglans och erbjudanden! Det gillar vi! Läppglanset var iallafall skitsnyggt! Mamma fick också ett (eller jag fick 2 kan man kanske säga)




Av Emma Johansson - 20 mars 2009 23:38

Jag och Malin, fredagkväll... Har blivit en vana måste jag säga,

- Idag är det fredag, ska vi göra något?

- Ja varför inte, jag har ändå inget för mig!

Ungefär exakt så brukar våra dialoger i skolan på fredageftermiddagarna se ut. Kvällen börjar som vanligt med lite mat/godis, därefter ser vi på Lets dance samtidigt som vi spelar in Så Ska Det Låta. När Lets dance har tagit paus ser vi SSDL istället. Efteråt är det dags för resultat i Lets Dance, och idag fick vi vinka hejdå till Morgan Alling... Vi hejade på dig!


Resten av kvällen har gått åt till att drömma oss bort till Hamburg och Anton Zetterholm. Finaste låten = Wer ich wirklich bin. Vi skulle gärna vilja se dig live, men tyvärr räcker inte pengarna. Youtube kompenserar.


(själva tanken är mig och malin, en fredagkväll, framför datorn och sjunger låtar på TYSKA)



Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3 4 5
6
7
8
9
10
11 12 13 14 15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<<
Mars 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards