Direktlänk till inlägg 19 maj 2009

Friluftsliv - med spindlar och mygg!

Av Emma Johansson - 19 maj 2009 11:07

Under förmiddagen stod fågelskådning på schemat i skolan, vi fick se många arter på vår vandring kring Kroppkärrssjön. Alltså, ärligt! Vad töntigt det låter.. Men jag tycker faktiskt att sådant här är roligt, kul att veta liksom.


Eftermiddagen / kvällen tillbringades på sjön! Vi kom fram till att Karlstad har nog världens mest outnyttjande vatten. Vi bor precis vid Vänern och Klarälven men det finns ingen som är ute på vattnet. Jag menar det finns inte många här som har som fritidsintresse att åka ut med Segelbåt (som vi åkte). Folk bor inte ens vid vattnet här. Det finaste stället vid vattnet i Karlstad (enligt instruktören) är Örsholmen, och det är ett stort jävla industriområde! Skärpning staden! Nu får vi börja vilja ta vara på det som gör Karlstad just Karlstad! Vi skulle ju inte vara någonting utan älven som rinner genom oss, det vet alla!


Förresten var det helt underbart att vara ute på sjön, dock lite komplicerat när vi inte visste något om en segelbåt och nästan utan instruktioner skulle segla själva. Vi hade ju en kille med oss, men han satt och softade. Det roligaste var lätt när vi "blue spider" skulle hämnas på "red mosqito" och spruta ner dem med vatten. HAHA!!



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

...

Av Emma Johansson - 16 juni 2009 22:41

Har inte tid just nu...  

Av Emma Johansson - 10 juni 2009 21:07

Sista dagen i skolan... vart tar dagarna, veckorna, månaderna, åren vägen? Det  var inte alls längesen det var jag som gick ur nian i min blommiga klänning. Nu är det lillebror som tar på sig kavaj och springer ut med blommor runt halsen.   Jag har e...

Av Emma Johansson - 9 juni 2009 09:31

2ans sista prov om ett par timmar.   Nu vet jag hur de här växterna ser ut: Tall, Gran, En, Asp, Ek, Brännässla, Björk, Bergssyra, Tjärblomster, Gul Näckr...

Av Emma Johansson - 8 juni 2009 22:09

Motivationen ligger på noll....   Fåglar och växter sätter sig INTE på hjärnan! Prov imorgon. Får bli att nöta riktigt ordentligt nu!   Kul för alla som tar studenten nu :) Är glad själv att jag inte gör det än, har ingen aning om vad jag skulle göra...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards