Alla inlägg under april 2009

Av Emma Johansson - 29 april 2009 13:45

Jag och Jossan tog vara på det vackra vädret och solade nere vid älven! vi hade det riktigt mysigt och när vi skulle gå kom vi på att vi ville ta kort! Självutlösare på mobilen kan funka bra ibland!



Av Emma Johansson - 29 april 2009 13:42

Det blev en mysig valborgskväll med grillning och kubb. Forshagafolket kan ju inte misslyckas!


Vet inte om jag och Jossan ser ut att frysa på bilden, det var meningen iallafall! Vi ser mer rädda ut :O och förlåt Hillevi för att jag var så aggresiv mot din majs!



Av Emma Johansson - 27 april 2009 10:43

Idag lärde jag mig något nytt!! och klockan är bara 10.43


Vi hade nyss uppdukningsprov i serveringen. Alla fick dra en matsedel som man sedan skulle duka upp för. Men det är väl inte så svårt? Nej om man hade fått någon vanlig mat. Det man ska duka upp är tallrikar, glas och bestick + servett för alla maträtter. Min matsedel såg ut såhär:

  • Sniglar med vitlökssmör
  • Skadjursgratinerad fisk med någon sås
  • Katrinplommonsufflé

Jo tjena tänkte jag, men nu efteråt vet jag ju iallafall vad katrinplommonsufflé är för något och hur man dukar upp ett bord om man ska äta sniglar! Brabra.

Av Emma Johansson - 26 april 2009 14:25


Igår hade vi en heldag med fotbollslaget. Det var askul. Vi började med att ta lagkort och enskilda kort som kommer att läggas upp på våra profiler på hemsidan om ett tag. www.hertzogadam.se är det! Efter det dansade vi afrodans på Njoy, och ni kan ju tänka er hur det såg ut. Haha. Våran käre Keith hade hyrt relaxen efteråt och dukat upp med fruktbuffé, jordgubbar bl.a Så det blev hot-tub och bastu med laget. Sedan bar det av tillbaka till Ilanda för lunch, info och CHOKLADPROVNING! Det smakade väldigt bra kan jag lova!


Efteråt cyklade jag hem till Malin (ja jag cyklade till Ilanda på morgonen och hem igen på eftermiddagen) och grattade henne på 18års dagen :) GRATTIS!


Idag blir det match på kvällen, mot Hallsberg. Klockan 18.00 Klasmossen! Det är genrep inför serien så vi får hoppas det går bra. På onsdag är det seriepremiär mot QBIK på Västerstrand. Nu drar det snart igång alltså!


Min dag idag har varit en tråkig pluggdag. Jag har gjort:

  • Tyskauppsats
  • Tyskaroman
  • Skrivit Naturkunskap
  • Svenska uppgift
  • Läst häftet för NP i engelska B
  • Pluggat på serveringsprov
  • Pluggat på geografiprovet

Ja det var nog allt. JAG ÄR IALLAFALL KLAR MED NK :D äntligen! och tyskauppsatsen, och svenskan och läst häftet i engelska är också klart! Nu ska jag bara läsa på till prov, det är inte så kul... Menmen, ett par veckor till så är det slut sen!


Av Emma Johansson - 23 april 2009 21:45

Så fort jag kom hem blev det träning, äta sova, gå upp, skola, äta, sova ungefär. Allt är precis som vanligt och det märks knappt att jag har varit borta. Jag kom hem igen till en massa plugg i skolan.... inte det roligaste!! Men fick en bra överaskning - våran lärare Åsa har ställt in ALLA tyskalektioner på fredagar fram till skolan slutar. Inga fel att sluta 11.40 varje fredag. Tack Åsa!


Annars har det inte hänt något särskilt, jag har gjort blonda slingor och nu målar jag naglarna. Köpte även ett par jeans idag! Blir att ha på mig imorgon! Ses i skolan.. kort dag :D

Av Emma Johansson - 19 april 2009 10:47

Stora Stekardagen verkar fungera! Jag känner mig faktiskt lite brunare och jag har börjat flagna på näsan. Nu har vi tröttnat på solen för dagen när klockan är ca 16.00 och jag fick min vilja igenom: Jag åker och tar en massage och gör en manikyr. Bye!



Av Emma Johansson - 19 april 2009 05:02

Nu börjar "hjälp-jag-är-inte-brun" paniken komma. Det är väl alltid så, och sen kommer man hem och upptäcker att jag var ganska brun ändå! Men så är inte fallet här nere, och vi har gjort de sista dagarna här nu till Stora Stekardagen(-arna). Förhoppningsvis kommer vi bättra på brännan lite. Men när man har legat på luftmadrass i poolen och solat ett tag tröttnar man och spelar lite volleyboll istället, samtidigt som man försöker ta kort med självutlösaren så at båda kan vara med på samma kort. Haha, det inte lätt alla gånger när man bara är två.



Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< April 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards